Prueba de texto:

Dikuasakan oleh Blogger.
Powered By Blogger

Halaman

Blog Archive

Mi perfil

RSS
Container Icon

UJIAN ALLAH

      heylo! huh. lama tak update blog maklum banyak sangat benda yang perlu dibuat untuk beberape hari ni. enty aku kali ni pasal UJIAN ALLAH why? sebab dalam beberapa hani ni macam2 ujian yang allah bagi pada aku. tapi aku rasa syukur dengan ujian yang allah beri.

first sekali yang membuat aku rasa tercabar dengan ujian ni adalah keadaan bapa aku yang semakin hari semakin tidak sihat (STROK/ANGIN AHMAR) mana taknya keadaan bapa aku sekarang boleh dikatakan kritikal. dan disebab kan itu juga bapa tak boleh nak makan so bawalah pergi HOSPITAL (5 Jul/Khamis/6Ptg) tunggu punya tunggu akhirnya masuk gak wad sakit pukul 2pagi bayangkan mengambil masa yang agak lama untuk di masukkan ke wad, (HOSPITAL KERAJAAN Laa kATEkan HSA) family aku tak mampu nak pergi Hospital SWASTA lagipun bapa pesara kerajaan (JPS).

Gambar 1: Inilah keadaan bapaku semasa di wad katil 7 Dahlia (hari3)
insyallah setiap ujian yang kau berikan tu ada hikmah disebalik kejadian yang berlaku. semoga abah (Ismail Bin Taman) semoga cepat sembuh nanti boleh makan2, jalan2.. insyallah..


second in the story pulak, KAWAN-KAWAN sekali lagi cakap pasal kawan. TAHNIAH kepada kawan2 aku yang masuk politeknik dan dapat kerja tetap (Kerajaan Laa kATEkan) tahniah sekali lagi. ramai yang tanya pasal aku, bila lagi giliran aku insyallah aku ni sentiasa berdoa untuk diri aku sendiri supaya berjaya dalam hidup terutama dalam perkerjaan. kadang-kadang tu jealous la jugak tenguk kawan-kawan semuanya dah ade kemajuan (sedih sekejap) tapi insyallah, Allah itu sentiasa menolong kita yang penting kita usaha sedaya upaya untuk mencapai kejayaan yang ingin kita kecapi. Peace =)

 
Please Dont Disappointed Me!!!
third story pula, sekarang ni pula kat tempat kerja aku (REJECT SHOP) bila di kenang2 balik masa aku baru masuk dan sekarang dah senior staf nak ketawa pun ada hahahaha.. serius la jenis aku ni memang komited pada kerja. kalau kita berkerja mesti punyai team kan so titik tolak third cerita ni adalah my partner/my hubby hahaha.. okeyla.. selama aku berkerja hampir 1tahun lebih macam2 partner yang da berkerjasama dengan aku, nama2 partner aku yang aku ingat Fiza,Farah,Zack,Fira,Fahmi,Wani,Wan Ha! semuanya aku ingat huhu.. semuanya baik dengan & ingat kat aku walalupun jenis aku garang bila kerja tapi aku still sayangkan partner2 aku. okeyla baru-baru ni salah seorang partner aku ni secara tiba2 kena tukar Dept budak-budak, oh my god! i cant accept this happened!!! bayangkan la dah lama kowt aku tunjuk ajar dia, macam2 aku curahkan segala ilmu yang aku ada (perasan cikgu la pulak) tapi akhirnya ini yang aku dapat. mula2 dengar sementara and then untuk selama-lamanya what hepepned ha? adoi! kadang-kadang REJECT SHOP ni buat aku rasa nak menyampah pun ada (nama pun reject) its okey aku cuma redha ape yang berlaku think positive, yang penting aku sayangkn partner2 aku..& picture2 dorang aku masih simpan..(wat kenangan) :


Gambar 2: ini Partner aku yang kepoh sikit Fiza & Farah dorang berhenti akhir bulan 5 seingat aku la..


Gamabr 3: Syafira sorang suka terperanjat kn aku tp akhirnya dia melatah bila diusik,
suka ketawa, aku selalu marah dia, cubit dia hahaha..dia berhenti bulan 12 tahun lepas..
Gambar 4: Fahmi Rosihie suka kacau aku, suka tumbuk aku, kuat merajuk/susah nak pujuk, suka datang lambat, rajin, aku selalu cubit dia, dia suka tanya soalan yang aku sangat tak suka, dia first partner yang mula2 aku berapa suka tak tahu kenapa & lama2 jadi suka...dia paling lama jadi partner aku sampai sekarang, aku da kenal sangat perangai dia...

bagi gambar partner2 lain sory wa takde gamabr lu olang laa tp FB korang wa ada okey.. wa takkan lupakan korang selagi wa berada di naugan REJECT SHOP.. tapi kalau wa sudah berhenti dari kedai reject ni dapat kerja lain, kalau wa tak ingat korang sory to say okey. sebab jenis aku ni kalau bila berhenti kerja & kerja kat tempat lain nanti lama2 aku cepat lupa..especially korang yang takde kenangan dengan aku.. hahaha but aku suka ada partner macam korang.. LOVE u Alll..

Continue on the next Post okey...


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 ulasan:

isz_one berkata...

wei gambar Zack x de ker????kecik ati dia..hahahha..alng kepalng letak gambar aku sekali doh......

Unknown berkata...

huhu entry ni to my partner Gent Dept only sorry..
insyallah entry my favorite friend nanti akan nyusul okey.. dont mrajuk2 la.. z aku xde gmbar dia..

Catat Ulasan